An Enriching Bilingual Trip

The GP Bilingual Programme offers its community an Early Immersion Programme that fosters teaching through a Content -Based Approach where curriculum design is aligned to specific content area using English as a vehicle to convey academic meaning together with that of English learning. English becomes therefore a vehicle that makes the learning experience a ludic, dynamic and meaningful one that develops integrally our students making them competent global citizens.

Apart from Bilingual learning and teaching, our programme has started an agreement to become a Cambridge English School (CES). This agreement besides making our programme even stronger and more solid is going to allow our boys and girls certify their proficiency levels based on the CEFR( Common European Framework of Reference) through the authorised examining centre by the Cambridge Language Assessment Department.

Furthermore, we have costless and consolidating extracurricular activities such as the GP Camp and Reinforcements. We also have an intensification programme that goes from Eighth to Eleventh grade and this programme has performed outstandingly in the Icfes Test. Finally, we offer learning in a third Language (French) that starts in sixth grade and ends up in eleventh.

Un Enriquecedor Viaje Bilingüe

El GP Bilingual Programme ofrece a la comunidad gimnasiana un Programa de Inmersión Temprana en Inglés, que promueve el aprendizaje del idioma a través de una enseñanza por contenidos donde el currículo de inglés está  alineado con el  contenido de otras asignaturas (Ciencias, Sociales, Sistemas, Religión, entre otras), lo que hace del Inglés un medio de aprendizaje, mientras acontece  simultáneamente la adquisición y aprendizaje de la nueva  lengua. Así el proceso de aprendizaje del  inglés se torna lúdico, dinámico y significativo,  ya que desarrolla integralmente al estudiantado,  haciéndolos  ciudadanos competentes en medio de un planeta globalizado que demanda altos desempeños idiomáticos en todas las áreas.

Además  de ofrecer una enseñanza bilingüe, el GP Bilingual Programme se ha vinculado a la Universidad de Cambridge como colegio CES (Cambridge English School).Esta alianza garantiza procesos aún más sólidos en Inglés como lengua Extranjera, y  permite a nuestro estudiantado certificar sus niveles de suficiencia de acuerdo al MCER (Marco Común Europeo de Referencia),  por el examinador  designado del Cambrigde Language Assessment Department.

Como  complemento a nuestra oferta en el horario normal del colegio,  ofrecemos al estudiantado, de ser necesarias, jornadas de consolidación y refuerzo en las tardes,  como el GP Camp. Contamos,  de igual forma, con un programa de intensificación de cinco horas semanales  en Inglés, desde grado Octavo a Once, con excelentes  resultados en pruebas Saber-Icfes. Nuestra oferta también incluye aprendizaje en Francés como tercera lengua,  dirigida a estudiantes de grados sexto a undécimo.